Waarom Lean?

Lean denken en doen ondersteunt

  • Langetermijn denken en proces denken in plaats van focus op incidenten
  • Efficiency en effectiviteitsverbetering; kostenreductie
  • Doorlooptijdverkorting
    Van idee tot marktintroductie, en van order tot levering
  • Het grip houden op steeds complexer wordende systemen
  • Het (blijvend) ontwikkelen van een lerende organisatie
  • Het creëren van een duurzaam concurrentie voordeel 
  • De status van preferente werkgever;
    behouden en aantrekken van de juiste medewerkers/mededenkers

In alle sectoren

De steeds toenemende maatschappelijke focus op aandeelhouderswaarde in de marktsector enerzijds en een focus op kostenreductie en bemensings-vraagstukken in de publieke sector anderzijds maakt Lean tot een geweldige bedrijfsmethodologie die echte maatschappelijke ( ≠ monetaire) waarde creëert, op een respectvolle wijze, in alle sectoren.

Door met de Lean-methodiek mensen, teams en organisaties te ontwikkelen (: probleemoplossing en samenwerking) ontstaat een duurzaam concurrentie voordeel.

Een duurzame aanpak zorgt ervoor dat u verbeteringen vasthoudt en verder vergroot. Daarmee wordt uw organisatie zelfvoorzienend, lerende organisatie, en uw team “zelf sturend”.

Tijdloos

Lean is daarmee een bedrijfsmatige en voor deze tijd relevante aanpak in plaats van een hype of doel op zich.

Het nut van slimmer produceren en organiseren is net als ontwikkelen van mensen onafhankelijk van economische omstandigheden, en versterken elkaar in plaats van dat het tegengestelden zijn. 

wp-wiifm2

Het realiseren van een (cultuur-) verandering wordt ondersteund door een externe/business focus en resultaatgerichtheid.

Meer over de financiële impact leest u hier. Daarnaast kan met Lean de medewerkerstevredenheid en -betrokkenheid sterk vergroot worden.

Bij verkorting van de doorlooptijd neemt de kans op verstoring af, en neemt de vraag naar proces controle toe. Meer over procesgerichte zaken leest u hier.

Naast het productieproces kan met Lean ook een dienstverlenings- of leveringsproces aan de klant verbeterd worden, waarbij tijdverspilling en irritatie bij klanten/consumenten geëlimineerd of verlaagd worden. De relevantie hiervoor neemt toe als gevolg van de selfservice economie, een groeiend aantal huishoudens met twee betaalde banen, etc. 

Einstein

Of gewoon omdat alles beter kan zoals uit deze overzichten blijkt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s